ParamotorFryslân BLOG

ParamotorFryslân BLOG

Over het BLOG:

Een speciale logruimte voor paramotor piloten die vliegen in Friesland.

ParaglidingTeamNederland is niet verantwoordelijk voor de geplaatste teksten, foto's etc.

Wat een prachtig weer

Fleane!Posted by Havis Sat, November 01, 2014 06:55PM

Beste allen,

Wat een prachtig weer vandaag en nog vliegbaar ook. Ca. 20 graden, volop zon en niet te veel wind. En dat op 1 november !! Ik heb een leuk tochtje gemaakt van ca.45 min. Wel een stevige bovenwind waardoor mijn snelheid op de terugweg ca. 65 km/h betrof. Alle weersvoorspellingen zaten er trouwens voor wat betreft de wind flink naast. Zo zie je maar weer een onverwachte vliegdag.

Groeten vanuit Epe, Hans.



vliegfestijn 7 sept. 2013

Fleane!Posted by Havis Mon, September 09, 2013 03:51PM
Hierbij een filmpje van het vliegfestijn van afgelopen zaterdag 7 sept.
Groet,
Hans Visser




Ochtendvluchtje 23 juli 2013

Fleane!Posted by Havis Sun, July 28, 2013 03:25PM
Hierbij een filmpje van twee oud-cursisten van Nucu. Het was een prachtige ochtend vlucht met zomerse temperaturen.

groet Hans


vliegfestijn

Fleane!Posted by Havis Sun, June 23, 2013 03:32PM

Dag allen,

Het weer is nog steeds pet. De vluchtjes die ik dit jaar gemaakt heb zijn er nog maar relatief weinig. Dit zal bij jullie ook wel niet anders zijn. Echter het vliegfestijn staat inmiddels weer gepland en ik kijk er al naar uit. Nu maar hopen dat ook het weer ons gunstig gezind is zodat het een leuke happening kan worden. Nucu en de rest van de mensen die een steen(tje) bij dragen: succes met de organisatie !

Tot ziens en groeten,

Hans

Fly inn

Fleane!Posted by Havis Tue, June 12, 2012 06:50PM

Het is de laatste tijd geen vliegweer tenminste niet voor het paramotorgebeuren. Jammer. Dan maar even een stukje op het blog zetten.

Ik vroeg me eigenlijk af of er dit jaar nog een Nucu's Fly Inn georganiseerd wordt. Gezien het succes van vorig jaar zeker voor herhaling vatbaar. Of zitten jullie nog in Polensmiley

groeten Hans

fly or not to fly

Fleane!Posted by Havis Wed, March 28, 2012 06:53PM

Gisteren een mooie dag met een windvoorspelling van ca. 2-3bft. Op het veld aangekomen was er een flinke wind met windstoten. Anderhalf uur gewacht totdat de wind misschien ging liggen. Niet dus. Dan maar weer naar huis en voor de fun nog een foto van de trike gemaakt. Hoe is het in het noorden gesteld: is er al vliegactiviteit ?

gr. Hans

EAPR

Fleane!Posted by Havis Thu, December 29, 2011 05:48PM

Gespot op deze site:

Naast de DULV keuring is nu ook de EAPR keuring erkend door het IVW.

Dit is info waar we wat aan hebben. Ik had het al wel vernomen maar niet zo concreet als hier vermeld staat. Wat ik me wel af vraag is hoe e.e.a. tot stand komt en wie dit aandraagt. Hetzelfde geldt voor de DMSV. Wellicht weet jij ook hier een antwoordt op Harrie.

groeten Hans

portofoon

Fleane!Posted by Havis Tue, September 27, 2011 08:24PM

Harrie,

Ik heb de dualbandportofoon inmiddels uit het verre oosten ontvangen. Werkt prima en dat voor omgerekend 33,75 euro incl. verzendkosten !!

gr. Hans

vliegfestijn

Fleane!Posted by Havis Sun, September 04, 2011 09:20PM

Het was gisteren een zeer geslaagde dag. Het vliegfestijn is van alle kanten geslaagd: mooi weer, goede opkomst, gezellig samenzijn en last but not least de organisatie was dik in orde. Na de afsluiting van de spelmiddag gezamenlijk de lucht in voor een rondje Terherne.

De final bestond uit een lekkere BBQ.

Nucu en Mary , verkeersleider Harrie, ijsboerderij en alle piloten: BEDANKT EN TOT VOLGEND JAAR.

Hans Visser

nieuwjaarsgroet

Fleane!Posted by Havis Tue, December 21, 2010 05:51PM

Bij deze wens ik Nucu, Harrie, alle piloten en cursisten tevens veel en vooral veilige vluchten toe in 2011 !

Groeten uit het met sneeuw bedekte Epe

Hans

FlyProducts Race C

Fleane!Posted by Havis Mon, August 23, 2010 07:52PM

Afgelopen periode is tot 2 x toe het trekkoord van mijn FlyProducts Race C met Fly 100 Evo motor geknapt. Telkens was het koord beschadigd en ten slotte geknapt helemaal aan het einde dus bij de trekstarter. Het blijkt dat het originele koord wat aan de korte kant is waardoor als je de motor start (tenminste in mijn geval) het koord helemaal wordt afgerold en aan het einde een opdonder krijgt. Ik heb het nu ca. 50 cm langer gemaakt. Dit start overigens ook veel prettiger.

groeten Hans

Lesmiddag bij Nucu

Fleane!Posted by Havis Sun, June 06, 2010 11:53AM

Hierbij enkele foto's van 5 juni j.l. Het was warm, thermisch en dorstig weer.

Harrie: de windvaan pronkt hier op dit moment in de tuin en dat voor 6 euro.

Hopelijk tot 19 juni.

Groeten Hans

filmavond

Fleane!Posted by Havis Sat, March 20, 2010 09:55AM

Voor degene die vanavond naar de filmbijeenkomst gaan allen een gezellige avond toegewenst. Ik kan helaas niet aanwezig zijn :(

Vanuit het natte Epe groeten Hans

winterslaap ??

Fleane!Posted by Havis Sat, January 23, 2010 11:23AM

Hallo vliegeniers,

Volgens mij zijn er velen die een winterslaap houden gezien de postings op het forum. Twee jaar geleden was het in begin februari schitterend mooi weer met zeer aangename temperaturen. Dus wie weet zijn over een aantal weken al wel mooie vluchtjes mogelijk zonder verwarmde handschoenen of andere comfortverhogende uitrustingen. Kortom een behaaglijke temperatuur waarop je je normaal kunt kleden en dan genieten maar. Zijn er overigens door iemand in de afgelopen periode wintervluchtjes gemaakt ?

groeten Hans

geslaagd

Fleane!Posted by Havis Sat, October 31, 2009 06:18PM

Heden morgen praktijkexamen bij Ivo Sneujink gedaan met goed gevolg. Het was wel enigszins bumpy in de lucht echter het verliep verder goed. Zodra er weer een les door Nucu gepland wordt, maak ik graag van de gelegenheid gebruik om op iets te trakteren. Bij deze wil ik graag Nucu, Max, Harrie en alle medecursisten bedanken voor de lessen, leermomenten en gezellige tijd.

gr. Hans

Fly Products race c

Fleane!Posted by Havis Mon, August 03, 2009 07:05PM

Afgelopen tijd eens nauwlettend en onder verschillende omstandigheden het benzineverbruik in de gaten gehouden van de Fly 100 evo. Dit komt neer op iets meer dan 2,5 ltr per uur. Een toch wel erg zuinig motortje van Vittorazi!

gr. Hans

95 of 98

Fleane!Posted by Havis Thu, April 02, 2009 07:51PM

Beste paramotorpiloten,

In de manual van mijn paramotor Fly products Race C wordt geadviseerd om benzine met een octaangehalte van 98 te gebruiken. Tevens wijst men er op geen benzine te gebruiken met additive (b.v. super van BP of Shell). Esso heeft overigens super 98 zonder toevoegingen.

Echter in de manual van de motorfabrikant Vittorazzi (type Fly 100 Evo) staat om uitsluitend euro 95 te gebruiken.

Aangezien ik de raad en daad uit de manuals graag zoveel mogelijk naleef vraag ik me af welk advies opgevolgd dient te worden. Wie kan hier iets over vertellen?

gr. Hans

verlenging BVL

Fleane!Posted by Havis Wed, March 11, 2009 06:27PM

Deze week de BVL verlengingsaanvraag in de bus gekregen. Aangezien het voor mij (en misschien voor meerdere lezers) de eerste verlengingssaanvraag betreft, heb ik drie vragen welke mij niet helemaal duidelijk zijn. Ongetwijfeld zal 1 van jullie de antwoorden kunnen/willen geven. Hier gaat ie:

Vraag 5.6 van de aanvraag: Naam erkend bedrijf/persoon door wie de inspectie/steekproef zal worden uitgevoerd. Wat hier in te vullen ?

Vraag 6.1 van de aanvraag betreft het meesturen van de van toepassing zijnde regelingen. Welke regeling wordt bedoeld: 1) Regeling standard BVL incl acceptatierapport luchtwaardigheid. 2) Regeling MLA's. 3) Regeling verlenging bewijzen van luchtwaardigheid.

Op de eigen verklaring (bijlage aanvraag verlenging) staat: Er wordt voldaan aan de van toepassing zijnde luchtwaardigheids- en onderhoudsaanwijzingen, afgegeven door de autoriteit die de goedkeuring heeft verleend en de luchtwaardigheidsaanwijzigingen afgegeven door de Minister van Verkeer en Waterstaat, namelijk .....................................: wat dient hier ingevuld te worden?

De rest van de vragen spreken voor zich dan wel zijn deze reeds ingevuld door IVW.

gr. Hans

leesvoer

Fleane!Posted by Havis Mon, October 20, 2008 06:11PM

Zomaar een aardigheidje op de weblog.

VLGONES EEN OZNRDEEOK OP EEN EGLNESE UVINRETSIET MKAAT HET NEIT UIT IN WLKEE VLOOGDRE DE LTTEERS IN EEN WROOD SAATN, HET EINGE WAT BLEGNAIJRK IS, IS DAT DE ERETSE EN DE LTAATSE LTTEER OP DE JIUTSE PATALS SAATN. DE RSET VAN DE LTTEERS MGOEN WLLIKUERIG GPLETAAST WDOREN EN JE KNUT VRELVOGENS GWOEON LZEEN WAT ER SAATT. DIT KMOT ODMAT WE NIET DE LTTEERS OP ZCIH LZEEN MAAR HET WROOD ALS GHEEEL.

foto's

Fleane!Posted by Havis Thu, August 07, 2008 09:42PM

Hierbij nog enkele foto's (met dank aan medecursist Louis Altenburg) welke vlak voor de vakantie tijdens een les genomen zijn.

gr. Hans

Blog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog Image

Next »